Mixerstaven är min bästa vän

Jag tänkte öva men sen kom jag på att ett mellanmål skulle sitta fint så att man inte blir sur och bitter. Vad passar då inte bättre än en smoothie? Lousie vet jag har velat ha mina smårecept på lite allt möjligt så jag tänkte skriva ner mitt superenkla recept precis här.

Dagens smoothie
ca 1 dl fryst fruktsallad
en näve frysta röda vinbär
en näve gröna ärtor
1 dl mild lättyoughurt naturell
lite honung
en näve dinkelflingor
ett halvt kryddmått vaniljpulver (malen vaniljstång)

mixa ihop allt så blir det sjuukt gott. Toppa gärna med lite extra röda vinbär. Vanligtvis när jag inte har fruktsallad så tar jag en banan i stället! Det ger sötma så då kan man strunta i honungen. muums.

Kommentarer
Postat av: Carro

Ååh, vilka jättefina färger bilden har!! Jag blev mycket glad av den! ^^

2011-04-30 @ 17:58:45
URL: http://hjarnanssmorgasbord.webblogg.se/
Postat av: Louise

åhmen tack :D

2011-05-01 @ 21:20:58
URL: http://furiadeamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0