Food.inc

Jag har spenderat kvällen med att ta en trevlig promenad med min kära mor samtidigt som min kära dator arbetade för fullt med att ladda hem filmen Food.inc. Det är en dokumentär om amerikansk matindustri. Nu har jag precis tittat klart och känner mig något chockartad. Efter att ha sett detta känner jag inte för att någonsin stoppa i mig något animaliskt över huvud taget. Nu vet jag att det kommer att hända igen. Men det kommer inte ha någonting med USA att göra i alla fall. Aldrig att jag äter på MacDonalds igen. Aldrig. Visste ni till exempel att hamburgarbasen som är den största beståndsdelen i köttet i en hamburgare har klorerats 3 gånger för att de ska kunna få bort alla bakterier och sarmonella och e.coli(tarmbakterie hos djur) som finns där? Detta pga att djuren har gått runt i sitt eget skit och fått den billigaste möjliga föda som får dem att växa mest (men som de inte är gjorda för att äta). Det hela är så vidrigt! Jag mår illa när jag tänker på det!



se den.

Kommentarer
Postat av: Louise

åh bläbläblä, men jag ska se den!

2011-08-29 @ 19:50:18
URL: http://furiadeamor.blogspot.com
Postat av: Linneaa

Den finns tillgänglig på piratebay! :)))

2011-09-11 @ 12:15:12
URL: http://underdimensionerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0