Tisdag

Jag har precis ätit lite äcklig middag, men jag var så sjukt hungrig så jag brydde mig inte om hur det smakade! Mitt spelsug är gigantiskt idag! Jag har nu hunnit öva totalt ca 2 timmar idag, uppdelat i små pass. Jag känner mig nöjd. Men inte färdig! Är sjukt trött så jag tror att jag ska göra mig en kopp te och krypa till sängs och läsa. Just nu läser jag "Barn Av Sin Stad", skriven av Per Anders Fogelström. Jag gillar den skarpt! Den utspelar sig på sent 1800-tal i Stockholm. Och alla gator är där de är nu också så det är sjukt kul att kunna känna igen sig. Särskilt nu när jag går på södra, för nu kan jag orientera mig mycket bättre på Södermalm och känner igen miljöerna mycket mer än när jag gick på AF. Barn av sin stad är nämligen en uppföljare till "Mina Drömmars Stad", som jag läste i 9an. Det coola med boken är att den handlar lika mycket om staden som om personerna i den. Hur samhället såg ut och så vidare.. Jag tycker att det är jätteintressant! Nu är det i alla fall bara 50 sidor kvar, jag ska ha skrivit en litterär analys om den tills på måndag.. Vi får se hur det går!



Södra station är verkligen inte vad det brukade vara..

Kommentarer
Postat av: mathilda

åh jag som älskade din färgglada linnea design! Jaja variation kanske är bra :) kram

2011-02-15 @ 20:05:03
URL: http://impulss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0