Påskplaner

Hela dagen blev lite mysko.. Men nu är alla planer klara. Idag kom vi fram till att vi åker upp till Sandviken och firar påsk. Det känns extremt skönt. Jag vill verkligen bort härifrån nu. Bort från skolan. Bort från stressen. Bort från stan. JAg ska verkligen fokusera på att inte plugga alls under de dagarna som vi kommer vara borta. Turligt nog var den enda olösliga problemställningen "Men vad vill du ha på påskbordet?" när jag ringde mormor tidigare idag och frågade om det var okej att vi kommer. För vad har man på ett vegetariskt påskbord egentligen? Utan all fisk? Nu har jag googlat lite och det lutar mot att jag fixar ihop en OlivJanson på påskaftonen. Hoppas att den blir god, den ser god ut i receptet i alla fall! Känner att alla som påstår att jag är en tant just fick ytterligare ett argument att framhäva. Tanten lyser igenom oavsett vad jag gör. Nu känner jag mig till exempel väldigt trött, för jag är inte van vid att vara uppe så här länge. Det har i och för sig kanske inte så mycket med om man är tantig eller inte att göra, snarare utmattning. Jag känner för en gång skull att det inte finns någonting som jag måste göra absolut nu. Jag är inte ens på dåligt humör för att jag inte gör något jag borde. Underbara känsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0