Hemma. Lugnet har lagt sig.

I och för sig blev jag just arg över att schemaläggarn inte har lagt in psykologi på mitt schema. inte snällt. Jag ska gå och gnälla i morgon. Helgen har varit lugn och skön uppe i Sanviken. Lugnet och tystnaden och snön gör mig alldeles harmonisk. Det är irriterande när man står mitt ute på en snöig åker, och det är knäpptyst. Och så hör man absolut ingenting, förutom tinnitusen som lyser med sin närvaro. I vardagen märker jag inte av den så mycket, för ofta är det ju andra ljud som är där som gör att man sollar bort de där irriterande sinustonerna. Sådana lugna stunder får mig alltid att börja tänka på stora ämnen. Typ vad ska jag göra med mitt liv? Var ska jag bo? Är musikeryrket rätt väg att gå? osch så vidare. Igår såg jag en film som heter Mammut, som fick mig att fundera på att bli kirurg. Och vad jag tycker om globalisering. Känner mig ganska delad när det kommer till det ämnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0