Man är inte vegeterian om man äter djur

Efter att ha suttit och försökt plugga engelska i 3 timmar utan framgång så ger jag nu upp. Jag orkar inte mer. Jag skiter i hur det går på provet i morgon. I frånvaron av plugget hamnade jag på Lady Dahmers blogg. Och sen blev jag fast där ett tag. Hon är verkligen en inperationskälla! Hon pratar mycket om sånt som jag funderar på att göra själv. Typ som att sluta använda shampo för att alla sulfater sliter så mycket på håret. Att fisk också är djur och att man borde sluta äta det också för att kunna kalla sig vegeterian. Och så fortsätter det i all evighet, alltifrån djurrätt till feminism osv. Känner mig så omotiverad till att fortsätta äta fisk nu. Varför ska jag göra det för alla andras skull? Det är ingen svår uppgift att koka ihop ett mål vegetarisk mat. Om folk ska hålla på och bli bittra över min begränsade kost så får de vara det. Och jag kommer inte sakna kött just nu i alla fall. Hejdå kött. Denna bild tycker jag förresten är väldigt skön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0