Skolan är gång och livet börjar hekta igen

Idag var det audition för våran egen melodifestival i skolan. 10 bidrag ska det vara. 11 var det som sökte. Såklart var det jag och carro som inte fick va med. Borde inte ha blivit förvånad. Vår låt var tydligen för seriös och utstickande för programmet. Vilket jag tycker är konstigt eftersom att jag själv och flera andra har tyckt att det har varit alldeles för mycket ploj/ploy(hur stavas det egentligen?) tidigare år. Men den kanske var för seriös helt enkelt. Jag får använda den till något annat. Skulle vara najs att lära sig den på harpa. Eller bara lära sig att spela harpa över huvud taget. Det skulle vara användbart. Eftersom att mina projektarbetesplaner nu gick i kras så har jag nu kommit fram till hur najs det skulle vara med en egen projektkonsert. Skrev en låt för en liten stund sen. Den blev en slags motsats till själv bidraget. Upptempo, glad, lättsam. Ganska töntig men det var det som var meningen också. En gullig liten hyllning till min pojkän. "som en glass man aldrig vill ska ta slut, så kommer jag aldrig, aldrig, aldrig få nog av dig". Hahaha lökighet är min specialitet. Kommer nog inte ha med den på konserten.

p smiley :P :P :P :P :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0