"Lösning" på heteronormativa drömmar

Tror att jag just hittade en lösning. Jag ser ju ut som en extremfemenist med mitt röda ofta smutsiga kortklippta hår (som vissa anser ser lesbiskt ut, väldigt konstigt påstående, jag själv tycker att det är väldigt svårt att definera vad som ser lesbsikt ut och inte) och i princip alltid osminkade ansikte. I alla fall enligt min, vad ska man kalla det, exstyvmamma? I och för sig så är hennes åsikt också att jag är en extremfemenitisk vänsterpartist, vilket kanske inte riktigt stämmer helt. Där kan man snacka om fördomar.
Jag skulle heller inte vilja kalla mig en person som beter mig på ett sätt som kan ses som normativt för kvinnor. Min pojkvän tycker till exempel att jag ibland är ganska dominant, vilket ofta ses som ett manligt beteende. Men det har nog mer att göra med hur en flickvän förväntas agera och hur hon faktiskt gör det. Mitt beteende skulle förmodligen inte ses som särskilt manligt eller dominant om en man i stället hade det.

Jag hoppas ni ser ironin i det här inlägget. Tanken "Men vadå, även fast jag förmodligen kommer bete mig på ett ganska heteronormativt sätt i framtiden så ser jag ju i alla fall inte ut som en heteronormativ person" kanske är lite väl lockande ibland.


Kommentarer
Postat av: louise

Åh herregud! Är trött på samma sak åt andra hållet, att jag inte ser ut som en flata. Folk borde växa upp och inse att alla i vissa fack inte ser likadana ut!

2012-06-10 @ 13:58:51
URL: http://furiadeamor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0